Eurosport připravuje plně digitální olympijské hry
Foto Eurosport
Zimní olympijské hry v Pchjongčchangu 2018 odstartují 9. února a Eurosport – nový Domov olympijských her – je nabídne divákům jako nikdy nikdo v historii.
Společnost Discovery Communications, do jejíhož portfolia Eurosport patří, je až do roku 2024 exkluzivním držitelem multimediálních práv pro olympijské hry v Evropě (včetně České republiky). A již během OH 2018 plánují Discovery Communications a Eurosport doslova transformaci diváckých zážitků – první plně digitální olympijské hry v Evropě.
Olympijské vysílání Eurosportu ale nečeká až do samotného zahájení OH. Již začalo! První listopadový den, plných 100 dní před startem Zimních olympijských her, se věnoval Eurosport celodennímu olympijskému vysílání, v němž nabídl sestřihy z nejzajímavějších okamžiků z řady minulých olympijských her i aktuální krátké magazíny. Díky nim může představit největší hvězdy světového sportu, které divák uvidí v olympijských kláních v Pchjongčchangu. Ve vysílání olympijských magazínů a olympijského programu Eurosport pokračuje až do startu her.
Eurosport chce během OH naplnit slova prezidenta společnosti Discovery Networks JB Perretta: „Chceme předefinovat divácké zážitky z olympijských her pohlcujícími příběhy, bezkonkurenčními analýzami a možností sledovat je na různých zařízeních, která osloví i nové a mladší publikum. Víme, že diváci si přejí lepší přístup ke sportovním hrdinům, více analýz a více způsobů, jak sledovat olympijské hry.“ Díky interaktivnímu internetovému přehrávači Eurosport Player bude možné sledovat všechny soutěže i momenty olympijských her online. Stačí si jen vybrat. Přehrávač pod heslem „Make It Yours“ umožní sportovním fanouškům definovat vlastní pojetí olympijských her, tedy sledovat oblíbené sporty a oblíbené reprezentanty nejen na televizních obrazovkách, ale i na digitálních a mobilních platformách. To znamená, že Eurosport nabídne OH více divákům a na více typech obrazovek než kdokoli a kdykoli v Evropě v minulosti.
Eurosport tradičně spolupracuje se špičkovými světovými sportovci v rolích expertů a komentátorů. Během OH se v této roli představí více než 150 sportovců včetně 58 olympioniků, mezi nimi 28 zlatých olympijských medailistů. Stanice díky těmto olympijským hrdinům nabídne vskutku bezkonkurenční odborné analýzy. Také česká redakce Eurosportu bude během vysílání OH spolupracovat s řadou českých sportovních osobností, např. s Lukášem Bauerem.
Olympijské studio Eurosportu bude ve vysílání světového sportovního svátku využívat nejnovější technologie. Rozšířená realita a zvýšený počet dat vytvoří pohlcující interaktivní prostředí a nabídne fanouškům nevšední zážitky. Tento prvotřídní obsah poskytne divákům novou perspektivu v prožitku zimních sportů a umožní jim lépe a hlouběji je pochopit a poznat. Generální ředitel Eurosportu Peter Hutton k tomu říká: „S pomocí rozšířené reality představí naše Eurosport Studio odborné analýzy expertů v interaktivním virtuálním světě, jaký nebyl nikdy ve vysílání z olympijských her k vidění“.
Eurosport bude mít v Pchjongčchangu digitální mobilní studio a bude napříč Evropou spolupracovat s nejvlivnějšími digitálními influencery začleněnými do redakčních týmů Eurosportu. Ti budou spoluvytvářet jedinečný obsah pro sociální média zaměřená na mladší publikum.
Magazíny, které mohou diváci Eurosportu sledovat až do startu OH:
My Olympic Confession
olympijské legendy vyprávějí své příběhy
Ones to Watch
zaměřuje se na sportovce, kteří by měli zazářit na olympijských hrách
Sport Explainers
s využitím rozšířené reality a dat vysvětlí divákům technické záležitosti zimních sportů
Olympic Records
představuje nejslavnější olympijské rekordy s využitím animací a dalších vizuálních metod