Rozhovor s herečkou Zuzanou Zlatohlávkovou

Jsem přesvědčená, že roli Radky by vzala každá herečka

Rozhovor s herečkou Zuzanou Zlatohlávkovou

Od ledna ji můžeme vidět v novém seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Osmidílná série Jana Prušinovského dává zcela bez obalu a s drsným humorem nahlédnout do zákulisí televizního vysílání. Zuzana Zlatohlávková si zde zahrála roli moderátorky ranního bloku. O tom, jak probíhalo natáčení, jsme si povídali na začátku prosince během tiskové konference v Praze.

Co Vás vedlo k tomu, přijmout roli moderátorky Radky?

Scénář. Když jsem si ho přečetla, tak myslím, že každá herečka by tuto roli ráda vzala. Já už jsem to někde říkala, ale je to jako divadlo na divadle. Myslím, že každý je trochu zvědavý, co se odehrává v zákulisí. Kolikrát se tam stanou reálně ty největší a neuvěřitelné historky. Prostě si myslím, že bych byla blázen, kdybych tu roli odmítla. Její charakteristika je sice neúprosná – „stárnoucí moderátorka“, ale je pravda, že už jen to slovní spojení dává velký prostor pro improvizaci.

Hrálo ve Vašem rozhodnutí i to, že scénář napsal Jan Prušinovský, který má za sebou televizní seriály jako je Čtvrtá hvězda, Trpaslík nebo MOST!?

Musím otevřeně říci, že se na televizi a seriály často nedívám. Potřebuji pohyb a sport, takže dost času trávím venku. Navíc jsme asi dvacet let doma televizi neměli, teď už ji sice máme, ale hlavně kvůli dětem. Kromě MOSTU! jsem žádný seriál Honzy Prušinovského vlastně neviděla. Tedy tvrdit, že jsem roli vzala, protože jsem viděla jeho seriály, není zas až tak pravda. Rozhodl scénář, u něhož jsem se královsky bavila.

Jak se Vám pracovalo pod jeho režijním vedením?

U spolupráce s Honzou Prušinovským platí takový zákon rezonance. My důvěřujeme jemu, jako režisérovi, a on důvěřuje nám, hercům. A to je skvělý základ. Měli jsme prostor pro improvizaci nebo vyjádření, a pokud to zapadlo, nechal nás tak pracovat. Samozřejmě každý režisér je jiný, zažila jsem i práci, kdy to nebylo možné a striktně se dodržoval scénář, ale Honzův přístup všemu dával určitou svobodu. Ovšem, také si dovede herce usměrnit, pokud to směřuje někam, kam on nechce.

Vaše pojetí, více méně neúspěšné herečky, která skončí jako moderátorka Dobrého rána, je naprosto dokonalé. Věděla jste ještě před natáčením, jak tu roli uchopíte a jaká Radka vlastně bude?

Hodně to vyplynulo ze scénáře. Její postava je dost podrobně rozepsaná, má své problémy, rozpadá se jí manželství, je platonicky zamilovaná do režiséra pořadu a bojuje se svou sokyní, moderátorkou počasí. Ráno se musí povzbudit kokainem, aby to vše vůbec dala. Jak to stárnutí, tak tu neúspěšnou kariéru. Tedy osoba je jasně daná a já jsem se spíše snažila udělat si srandu ze sebe jako ze Zuzany, protože s tou Radkou jsem moc společného nenašla. Jsme hodně rozdílné. A pak také, samozřejmě, mám své osobní zážitky ze zákulisí divadel a od mých kolegů, takže jsem se do hraní snažila vnést i život, který znám.

U spolupráce s Honzou Prušinovským platí takový zákon rezonance. Měli jsme prostor pro improvizaci nebo vyjádření, a pokud to zapadlo, nechal nás tak pracovat.

Natáčeli jste v reálném prostředí České televize v Brně za běžného provozu, tedy jste nasála tu pravou televizní atmosféru?

V Brně je menší televizní barák než v Praze na Kavkách, a přesto mi trvalo asi čtvrt roku, než jsem vlezla napoprvé do těch správných dveří. Skuteční televizní zaměstnanci byli tak milí a sami zábavní, že byla sranda i mimo natáčení. Mně osobně by už lezla na nervy nějaká roztahaná hlučná parta exotů, kteří už půl roku omezují můj pracovní prostor a klid, a oni ne.

Bavila by Vás role moderátora Dobrého rána v reálném životě?

Já myslím, že ano. Takhle, rosnička by mě asi nebavila, je to dost svázané pouze s počasím, ale být moderátorkou ranního vysílání, tak to ano. Musí improvizovat, musí rychle reagovat, adrenalin, to je přesně to, co mám ráda. A navíc tam máte parťáka, což je jistota.

V případě tohoto seriálu o zábavné situace na place asi nebyla nouze. Máte pro naše čtenáře nějakou historku z natáčení?

Vidíte, mě už se na to někdo ptal, a já byla nepřipravená, stejně jako teď. Ale možná mohu říct jednu věc, která když se stala, tak mě polil úplně stud. V jedné scéně se mi stalo, že se ve dveřích setkáme já, kolega Honza Kolařík a Halina Pawlowská. Já měla dát kolegovi facku, tak jsem se připravovala, hraju tenis, takže to bylo s nápřahem, a jak bylo mezi těmi dveřmi málo místa, tak jsem nabrala i levé ňadro Haliny Pawlowské. Hrozná situace, ale ona to vzala jako naprostý profík. Bohužel ten samý den, kdy já jí takhle hrábla do výstřihu, ji další kolega stihnul ještě praštit tágem po hlavě, takže myslím, že proti Halině se ten den trošku spiknul natáčecí svět. Ale jak říkám, byla zlatá. Zmiňovanou scénu nakonec diváci ale neuvidí, jeli jsme ji asi třikrát, takže tam bude ta povedená. Ale trapas to pro mě byl neskutečný.

 


Zuzana Zlatohlávková (* 10. prosince 1981)

Pochází ze slovenského Prešova. Herectví vystudovala na pražské DAMU. Už během studií hrála v divadle DISK a v Divadle v Celetné. V letech 2005–2010 byla stálou členkou Činoherního studia v Ústí nad Labem. Poté se stala členkou Švandova divadla na Smíchově, kde v současnosti hraje například ve hře Šoa. Ve filmu jí diváci měli možnost vidět například ve snímcích František je děvkař, Muži v naději nebo Teorie tygra. Zahrála si v seriálech, mimo jiné Redakce, Expozitura, Doktor Martin, Případy 1. oddělení.

Rozhovor
Foto ČT

Kompletní magazín se spoustou dalších článků najdete volně ke stažení na

Available on App Store Get it on Google play PC a MAC