Chirurgové, skandály a vraždy nejdou dohromady? Právě naopak. Přesvědčí vás jeden z nejzajímavějších nových seriálů.
To je vražda, napsala. Přeškrtla, zahodila a zapomněla! Řeč je o hlavní hrdince nového seriálu Vražedná práva. Zatímco zbytek populace televizní obrazovky se týden co týden snaží polapit vraha nebo ve výjimečných případech uniknout natažené ruce zákona, Annalise Keating na to jde úplně jinak. Profesorka kriminálního práva na univerzitě ve Filadelfii je zároveň šéfkou vlastní právnické firmy a obhájkyní klientů obžalovaných ze všeho možného. Nejčastěji však vraždy. Ta má v jejím životě ústřední roli. Šokující zvrat hned v první epizodě navíc naznačí, že jednu takovou vraždu--smrt-zabití dokonce může mít na krku. A nejede v tom sama.
Splněná fantazie
„Annalise je ve všech ohledech ženou pro 21. století. Zvnějšku působí drsně. Díky tomu se probíjí životem, jinak by nebyla tak úspěšná a neměla vlastnosti rozeného vůdce. Jenže její osobní život je jeden velký nepořádek,“ říká Viola Davis, která má ve Vražedném právu hlavní roli. Devětačtyřicetiletou herečku si nejspíše pamatujete jako jednu z nenápadně revoltujících služebných v dobovém dramatu Proti pravidlům. Byla to už její druhá nominace na Oscara, první se dočkala o několik let dříve za jedenáctiminutový výstup v Pochybách. Kromě toho má doma cenu Tony, která je považovaná za divadelního Oscara.
„Myslím, že ve čtyřiceti devíti letech jsem dostatečně připravená na to, abych se stala tím, čím jsem, a dočkala se toho, co si podle mě po dvaceti šesti letech profesionálního herectví zasloužím,“ pokračuje. „Bylo načase zhostit se role jako je Annalise Keating a předvést se jako herečka v plné kráse. Když se dívám na Annalise, je to pro mě splněná fantazie. Je to přesně taková role, ve které chci, aby mě lidé vídali.“
Hodně osobní vražda
V centru dění Vražedných práv je profesionální i soukromý život dravé dámy Annalise. Zkušená obhájkyně si vytipuje skupinku schopných studentů, kteří začínají pracovat v její firmě. Annalise je vdaná, ale zároveň má poměr s místním policejním detektivem. A právě to může (nebo vůbec nemusí) být příčinou jejích velkých problémů, do kterých se nečekaně dostávají i oddaní studenti a zaměstnanci v několika povahově hodně odlišných osobách. Protože kromě tradičního schématu jeden díl = jeden případ je každá epizoda napínavě vyšperkovaná flashforwardem. Překvapivý pohled do neznámé budoucnosti se také točí kolem vraždy. Jedné hodně osobní.