Vítejte v San Fransokyu, kde se mísí vlivy Ameriky a Japonska a kde žijí geniální děti, které umí vyrobit přítulného nafukovacího robota, nebo se postavit zlu a hamižnosti. To vše v oscarovém animáku!
Tým studia Disney zodpovědný za hity, jako jsou Ledové království a Raubíř Ralf, se vrátil s původní akčně-dobrodružnou komedií o geniálním konstruktérovi a nafukovacím robotovi nadměrných rozměrů. Seznamte se s letošním vítězem Oscara pro nejlepší animovaný film.
Neodolatelného Baymaxe, naprogramovaného tak, aby lidi chránil, sestrojil starší bratr Hira Hamady. Když ale město San Fransokyo postihne ničivá událost a teenager Hiro se ocitne sám a v nebezpečí, obrátí se právě na Baymaxe. A taky na své geniální kamarády: GoGo Tomago, závislačku na adrenalinových sportech, pořádkumilovného Wasabiho, bláznivou chemičku Honey Lemon a fanouška Freda. Právě z této party se stane skupina hrdinů s názvem Velká šestka. Film je inspirován stejnojmenným komiksem společnosti Marvel a jako takový divákům nabízí velké akční scény. Jádro snímku nicméně tvoří rozvíjející se pouto mezi Hirem a Baymaxem.
Předloha totiž není nikterak rozsáhlá ani známá. „Když jsem byl malý, tak jsem komiksy od Marvelu zbožňoval,“ přiznává režisér Don Hall. „Při práci na Medvídkovi Pú jsem se Johna Lassetera zeptal, zda bych se mohl do světa Marvelu vypravit při hledání inspirace ke svému dalšímu filmu. Dostalo se mi povzbuzení a jeden z projektů, které jsem objevil, se jmenoval Velká šestka. Nikdy jsem o něm neslyšel, ale líbil se mi jeho název a také japonské vlivy.“
Americko-japonské velkoměsto
Film se odehrává v nepříliš vzdálené budoucnosti ve městě San Fransokyo, fiktivní kombinaci dvou ikonických měst – San Francisca a Tokia. Megapole je natolik rozsáhlá a detailní, že ve společnosti Walt Disney Animation Studios vytvořili technologický tým, který pro potřeby renderování města naprogramoval zcela nový nástroj s názvem Hyperion.
Věda v animáku
Finále filmu jeho tvůrci konzultovali se Seanem M. Carrollem, teoretickým fyzikem. „Zkoumám gravitaci a kosmologii, celý vesmír a částicovou fyziku i kvantovou mechaniku,“ říká. „Myslím, že je od tvůrců filmu velice chytré, že se snaží o to, aby se úžasné věci, které se ve filmu odehrávají, skutečně nějak vztahovaly k reálným výzkumům. Film je tak o něco uvěřitelnější, a vědci jsou navíc tvůrčí lidé, kteří mohou mít skvělé nápady.“