Mladá žena začne brát nové prášky na depresi, které mají, zdá se, nebezpečné vedlejší účinky. Myslíte si, že odhadnete, jak to bude dál? Ne ve filmu Stevena Soderbergha!
Steven Soderbergh je filmař hodný pozornosti, což poprvé světu dokázal už před pětadvaceti lety, kdy jeho debut Sex, lži a video vyhrál velký festival v Cannes. Na začátku 90. let rodák z Atlanty pomáhal definovat americký nezávislý film, na konci dekády to dotáhl na Oscara za režii drogového dramatu Traffic – nadvláda gangů, zatímco jeho mainstreamovější lidský příběh Erin Brockovich vyhrál Oscara Julii Roberts. Po celou dobu své kariéry se Soderbergh pohybuje mezi někdy těžko srozumitelnými experimenty a lehkými diváckými hity plnými hvězd typu Dannyho parťáků. Až do loňska, kdy řekl, že minimálně na čas končí s filmem. (A začal se věnovat televizi, jak teď vidíme v seriálu Knick: Doktoři bez hranic.) Vedlejší účinky jsou tak zatím jeho posledním dílem stvořeným pro kina. A podobně jako ty předposlední filmové kousky, které Soderbergh před svým loňským „koncem“ nahrnul do kin, i tenhle představuje především profi žánrové cvičení. Tedy v tomto případě spíše cvičení v tom, jak nenaplnit žánrová očekávání.
„Chtěl jsem napsat noirový thriller, který diváky vtáhne a otočí si je kolem prstu, jako byly Pojistka smrti nebo Žár těla. Thriller ze světa psychofarmakologie. Inspirovaly mě filmy, které obsahují prohnané a chytré podrazy a jsou zasazené ve společnosti, v níž opravdu žijeme. Zdá se mi, že takové snímky se přestaly točit,“ vysvětloval scenárista Vedlejších účinků Scott Z. Burns.
V psychothrilleru o depresivní mladé manželce muže propuštěného z vězení za finanční kriminalitu, která začne pod dohledem britského psychiatra brát prášky s nebezpečnými vedlejšími účinky, se tak před očima kroutí přes tolik zvratů, až z něj zbude zábavná braková historka. Výsledek je dostatečně atraktivní – tím, jak vypadá, tím, jaký má spád, i tím, že v něm hraje řada hvězd.