Tři ženy, tři různá období, tři místa a tři sebevražedné pokusy. V Sussexu si v roce 1941 spisovatelka Virginia Woolfová plní kapsy kabátu kameny a vstupuje do řeky; v Los Angeles v roce 1951 si Laura Brownová naplní kabelku prášky a zamkne se na hotelu; v New Yorku v roce 2001 Clarissa Vaughan sleduje, jak si muž, za něhož byla kdysi vdaná, stoupá na okenní parapet…
Film Hodiny vznikl na motivy románu Paní Dallowayová od Virginie Woolfové. Ten se odehrává během jediného dne, kdy hlavní hrdinka nejprve posnídá, pak vyrazí koupit květiny a nakonec plánuje večírek. První příběh Hodin je částečně o této ženě, neboť se věnuje samotné Virginii při psaní jednoho z jejích příběhů, ve druhém už tuto knihu čte Laura a ve třetím Clarissa nakupuje květiny, je tak ztělesněním nejznámějšího obrazu z knihy. Všechny tři příběhy rovněž začínají snídaní, ale vzájemně se neprolínají, každá žena má svůj vlastní prostor i čas. Spojuje je jen postava paní Dallowayové.
Hodiny režíroval Stephen Daldry a krom slavného románu kopírují i děj Pulitzerovou cenou ověnčené knihy Michaela Cunninghama. Je to tak spíše jakási filmová meditace nad osudy tří žen, které jsou velmi citlivé a empatické.
V Hodinách má Woolfová (Nicole Kidman) svůj vlastní pokoj a milujícího manžela Leonarda (Stephen Dillane), zároveň také svého vydavatele. Laura (Julianne Moore), s níž se potkáváme v roce 1950, je typickou předměstskou ženou v domácnosti se spolehlivým manželem (John C. Reilly), kterého ale nemiluje, a synem, jenž se občas zdá, jako by byl z jiné dimenze. Náhlý polibek v polovině jejího příběhu naznačuje, že by mohla být šťastnější jako lesbička. Clarissa (
Meryl Streep), s níž se setkáváme v současné době, žije s partnerkou (Allison Janney) a společně vychovávají dceru (Claire Danes). Stará se také o svého přítele Richarda (Ed Harris), nyní umírajícího na AIDS. Ve filmu tak postupně graduje motiv osobní svobody, jež se během desetiletí stále více rozšiřovala a uvolňovala, lidské viny a snaha sešněrovat druhé však stále zůstává. Ukazuje se také, že sebevraždy lidé páchají různými způsoby a z různých důvodů.
Nejde však jen o film, který nabízí tři přístupy k sexualitě, nebo tři přístupy k sebevraždě. Mnohem spíše nabízí tři verze Paní Dallowayové, která je v románu Woolfové navenek dokonalou hostitelkou, manželkou politika, jenže má ještě své skryté, další já. Bylo by možné najít ještě více paralel mezi Paní Dallowayovou a Hodinami, ale tím hlavním ve filmu je to, že představí postavy, které osvětlují tajemství sexu, rodinného života a lásky.